© www.automuseumpje.nl 2024
Scroll naar beneden voor meer berichten. Onderaan de pagina kunt u verder of terug met <<vorige of >>volgende. Zoeken kan in de Index of via de zoekbalk.
De Starlets gebroederlijk naast elkaar begin 2019. We hadden het magazijn net leeggetrokken. Goed te zien op de foto’s is het propvolle kantoortje van opa en ook het voorste gedeelte stond ramvol! In het voorste gedeelte stonden stoelen en bankjes tot bijna plafondhoogte. En in die trend moet je ook denken aan het volume wat in het magazijn lag. Nog geen nummerborden en dergelijke aan de muur maakt het een ietwat somber plaatje want daglicht kwam op die manier amper binnen. Ohja het raam wat je ziet heb ik om die reden aan de buitenkant ook vrij gemaakt van rotzooi en onkruid want daar staat ons voormalig houthok. Het kantoortje ben ik momenteel druk doende mee om netjes aan te kleden met behoud van karakter en plek te maken voor mijn truckminiaturen. Alleen gaat dat niet in zo’n hoog tempo meer als dat ik zou willen omdat ik er de energie niet meer voor heb maar ik heb de tijd. De laatste maanden heb ik aardig bijgekocht op Marktplaats. Vandaag is er een mooi partijtje onderweg met DHL en daar zal ik eerdaags meer over vertellen, daar kan ik mij dan weer schaamteloos op verheugen want een mens moet bezig blijven. De witte Starlet op grijs kenteken is volgens de RDW data sites één van de laatste twee die nog in Nederland zijn overgebleven. Ik kocht hem eind 2018 dus ik had hem hier vrij recent. Inmiddels wel veel aan gebeurd maar in de verste verte nog niet klaar. Er komt weleens een auto achteraan en dan denk ik weer daar zit niet zoveel werk aan en dan is dat ook af. En zo blijft een mens dus zeker bezig!
0 Opmerkingen
Hij staat er momenteel een beetje smerig en verloren bij, maar er is best veel aan gebeurd. 10 mei heb ik een Evenement ingeschreven dus er is een deadline. Eigenlijk had ik die al want ergens eind volgende maand loopt hij uit de schorsing. Het enige wat dan nodig is om de verzekering te regelen want hij is al APK gekeurd en dan kan ik ook met deze op pad. De blauwe brief valt vanzelf op de deurmat. En omdat deze in de overgangsregeling zit praat je dan over tientjes voor het hele jaar, verzekering idem dito!
Het komt voor dat er mensen zijn die vragen of de achterklep wordt gespoten en ik denk dat dat ook niet voor het laatst zal zijn. Vroeger zag je ze regelmatig rijden en dan was je het gewend en men kende het min of meer. Realitycheck dat we oud worden want deze is inmiddels ook 39 jaar oud. Nog te doen: Schoonmaken Correcte knipperlichtglazen (aanwezig) Origineel luchtfilterhuis (aanwezig) Lekkage op de aandrijfassen verhelpen En ik zoek een hoedenplank want die ontbreekt, maar daar rijd hij niet minder om en kan later ook. De Scorpio 2.9 V6 automaat van Mart, een unieke auto! In mei wordt deze 30 jaar oud en heeft slechts 101.035 kilometer gereden. Geen import, ik ben pas de derde eigenaar en de vorige twee eigenaren kwamen ook uit Apeldoorn. Ik moet er weer mee gaan rijden en kilometers maken want ruim een jaar stilstand knappen ze niet van op. Overigens geen straf want deze rijd geweldig en een van de twee Kenwood klapradio’s zit nu in deze en dat is beter dan op de plank.
Waar vind je ze nog behalve ergens op een grasveld rondjes rijdend tot ze op zijn! De Starlet Blue een tijdje terug weer geschorst. Ik heb er een paar evenementen mee gereden en ook gebruikt als dagelijks vervoer als ik daar zin aan had want daar zijn ze natuurlijk ook geschikt voor. Sterker nog daar zijn ze voor gemaakt! Het is een fantastische auto en vergeleken met de Starlet P7 best volwassen.
De Subaru Mini Jumbo heeft afgelopen seizoen ook zijn diensten bewezen maar daar heb ik uitsluitend evenementen mee gedaan. Met beide auto’s ben ik in die periode druk in de weer geweest om filmpjes te maken en ben ze nu iedere keer stukje bij beetje aan het afmonteren. Ben het er nog niet over uit of ze naar mijn zin zijn of worden maar dat zien we dan wel weer. Aankomend seizoen ben ik van plan om de Ford Fiesta van Texel, de Scorpio van Mart en de Nissan Sunny uit de schorsing te halen en in de verzekering. Al draaien ze maar een paar maanden weer even mee. Met de Sunny staan trouwens leuke dingen mee te gebeuren maar daar bericht ik later over als het zover is. De Lancia Y10 is voor 95% klaar en daar hoef ik volgende maand de schorsing niet meer voor te verlengen. Brief van de belastingdienst valt dan vanzelf op de deurmat voor de overgangsregeling en een appje naar de verzekeringsman is zo gedaan. Soms is de hobby net werk met zoveel auto’s maar ik doe het zelf en vermaak mij er prima mee, zou ook niet anders willen want ik ben mijn hele leven met auto’s in de weer geweest. Bovendien heb ik de luxe dat ik ze binnen kwijt kan en dat besef heb ik iedere dag als ik hier thuis ben. Ondertussen bezig met de miniaturen. Houten planken schuren schilderen en materiaal opmaken wat er toch ligt. Vlak voor de feestdagen stonden er behoorlijk wat miniaturen op marktplaats en daar heb ik dankbaar gebruikt van gemaakt. Vooral Siku, Majorette en Matchbox staan klaar om netjes weggezet te worden in opa’s kantoor. Een van de Siku’s waarvan ik had verwacht terug te vinden in een van de dozen is de Mercedes 608D oprijwagen van de ADAC waar ik hele vroege herinneringen aan heb. Deze is geproduceerd tussen 1971 en 1981. Helaas zat die er niet tussen of er staat ergens een doos die ik over het hoofd heb gezien want ik mis er meer, of ze zijn incompleet en dat is niks voor mij. In ieder geval toen deze voorbij kwam in deze staat hoefde ik er geen seconde over na te denken en heb gelijk toegehapt, wat een beauty.
Ruim veertig jaar geleden ben ik gestopt met de miniaturen en dat waren bijna uitsluitend vrachtwagens en in die lijn ga ik nu door. En dan ook uit die periode tot en met de tachtiger jaren met een enkele uitschieter van de jaren negentig en nul. Dat zijn dan weer autotransporters of kiepers want daar heb ik al mijn hele leven een zwak voor. Niet zo gek als je bent opgegroeid met dat spul om huis. |
Index
Alles
Archief
April 2025
|