© www.automuseumpje.nl 2024
Scroll naar beneden voor meer berichten. Onderaan de pagina kunt u verder of terug met <<vorige of >>volgende. Zoeken kan in de Index of via de zoekbalk.
Ik heb vaker verteld dat mijn Kever uit ‘58 stamt en deze de eerste generatie is met grote achterruit maar nog wel de pijlpinkers. Dat deed ik jaren terug ook op een van de Facebook forums en daar kreeg ik reactie terug "Dat is niet waar, want deze is veel jonger. Een ‘58er heeft een spijltje!"
Ik besteed daar nooit heel veel tijd aan probeerde het één of twee keer uit te leggen, maar de man weerlegde dat met een foto van een sterk verklooide import Kever. U heeft gelijk, die van mij is een kop en kont auto geweest en ben er verder niet meer op ingegaan. Eén van de redenen dat je mij ook bijna niet meer ziet op de forums, want het elkaars auto afzeiken en plaatjes zonder enige tekst kan ik slecht hebben. Maar je komt ze ook gewoon tegen hoor. Samen met vriend Evert brachten we dezelfde Kever naar de Glasgarage voor het monteren van de ruiten. Ik stond met de eigenaar Richard te praten en Evert met een man die de Kever aan het bewonderen was. "Wat een schitterende auto, maar alleen jammer van die wieldoppen!" Man die horen erop en zijn origineel. "Nee geen sprake van, hier horen platte op". Evert riep mij erbij. Ja natuurlijk zijn dit de originele. Maar nee de man bleef erbij. Meneer u bent een kenner, ik heb ze net gisteren bij de Halfords gekocht. Wees zuinig met energie en begin met die van jezelf!
0 Opmerkingen
Afgelopen zondag zag ik tijdens mijn dagelijkse wandeling een nette Opel Astra H bestel rijden bij ons om de hoek en dacht gelijk die zie je nooit meer. In 2012 hadden we er een in de handelsvoorraad en dat was letterlijk en figuurlijk de opvolger van onze Astra G!
Beide kwamen via Opel dealer van der Kooij uit Schiedam en waren afkomstig van hetzelfde bedrijf. Ze stonden zelfs naast elkaar hier op ons terrein. Waarschijnlijk lease want ook de kilometerstanden waren vergelijkbaar met ongeveer 275.000km. En allebei smetteloos van binnen en buiten! De Astra die ik zag rijden was dus niet die we in 2012 verkochten, maar deed mij eraan denken. En als je beseft hoe weinig je deze generatie Astra ziet rijden weet je gelijk hoe zeldzaam de Astra G aan het worden is als bestelauto. Wij hebben deze al 19 jaar. Onze Astra G serviceauto hebben we trouwens 20 jaar in gebruik en voor de duidelijkheid is dat niet deze. Een jaar of 6 geleden kon ik van de handel €400,- krijgen. Hij stond toen wel voor oud vuil groen uitgeslagen tussen het onkruid. Tot de dag van vandaag blij dat ik dat niet gedaan heb. Dat geldt trouwens ook voor de Transporter T4. Daar kreeg ik 9 jaar geleden net geen slaande ruzie met een langdurige zakelijke relatie omdat hij geen geluk kreeg voor €2.000,- terwijl ik aangaf dat ik deze niet wou verkopen. Vrienden Henri en Linda waren zaterdag op bezoek en Henri schoot wat plaatjes. Als ik tegenwoordig een foto van mezelf zie dan zie ik vooral een tevreden mens die lekker in zijn vel zit, dat was in het verleden nooit het geval. Lekker bezig blijven!
De laatste twee weken veel miniaturen kunnen vinden! Ik deed op Marktplaats een bieding op de eerste vier Mercedessen en kreeg geluk. Het was een plezierig gesprek en de beste man vroeg of het erg was als hij ze pas eind van de week mocht versturen. Geen haast antwoordde ik en vroeg of hij er toevallig meer had. Ik stuur vrijdag wel wat foto’s. Vrijdagavond kreeg ik inderdaad netjes een hele serie foto’s met leuk materiaal en dit was snel beklonken. De hoogwerker en veegmachine stonden nog bij hem op marktplaats en ik dacht nu we toch bezig zijn hebben we die gelijk bij de deal in gedaan. De verkoper gaf aan ze allemaal zelf verzameld te hebben tussen 1991 en 1997, ook dat hij er altijd veel mee had gespeeld maar er tot in den treure zuinig op was geweest. Dat straalden ze ook uit op de foto’s en alles compleet! De truck met ADAC afneembare testcentrum unit kende ik niet en schijnt best een zeldzame Siku te zijn. Ik heb deze in de jaren 70 uitvoering als oplegger met een Hanomag Henschel als trekker, overigens twee keer want later kon ik er een kopen in mint conditie en ook compleet. De Daf 95 diepladers zie je ook niet veel en zeker niet met het tankstation of garage nog intact. Welke je wel vaker ziet is de uitvoering met aanhanger en blokhut als lading. Deze was een koud kunstje om te vinden en die is inmiddels onderweg naar Apeldoorn want dan heb ik de DAF serie mooi compleet. Dan kwam ik er nog twee tegen voor redelijk geld nieuw in de doos. De graafmachine en de Mercedes van de Nederlandse pakketdienst, die verwacht ik vandaag af te kunnen halen bij DHL. Voor de oplettende lezer deze is niet hetzelfde als die uit de partij want die is van de DB Stückfracht. De graafmachine staat mooi als lading op een dieplader en de dozen bewaar ik netjes want ik hoef ze niet zo nodig in de doos te bewaren wat sommigen wel zullen doen. En dan hebben we nog de Mercedes aanhanger dieplader met parkeerplaats als lading en de Volvo Globetrotter tankwagen. Beide heb ik al van jongsafaan in mijn verzameling. Deze tankwagen is in een andere vrij zeldzame kleur en mijn oude parkeerplaats kan ik niet vinden. Ik weet vrijwel zeker dat er ergens een doos staat waar nog een hele partij in ligt. Ik was er zondagmorgen vroeg uit omdat we naar een verjaardag gingen in Weert en ik ga hoe dan ook eerst altijd een paar kilometer wandelen als start van de dag. Ik keek om 7.30 toch even op marktplaats en beide stonden voor het onwaarschijnlijke bedrag van tien euro per stuk te koop. Ik zag de knop direct kopen en vond dat een goed plan! Dat daardoor twee keer verzendkosten moest worden betalen bij een verkoper kan ik mee leven en voor dat geld wil ik ze wel 20 keer dubbel hebben. En de besteleend plus de Berliet tankspuit? Dat is weer een mooi verhaal voor een volgende keer.
|
Index
Alles
Archief
April 2025
|