© www.automuseumpje.nl 2022
Scroll naar beneden voor meer berichten. Onderaan de pagina kunt u verder of terug met <<vorige of >>volgende. Zoeken kan in de Index of via de zoekbalk.
0 Opmerkingen
Jan Dekker, destijds werkzaam bij Albertus van Burik, bij een GMC kraanauto. Let wederom op de mooie krulletters en het oude telefoonnummer 3318. Op de achtergrond een Austin en een Amerikaanse truck met opbouw.
Een '58 GMC kraanwagen, klaargemaakt voor eigen gebruik, staat in onze garage. Toen de auto klaar was, werd hij verkocht aan een plaatselijke dealer. De garage waarin hij staat is jarenlang gebruikt als spuitcabine. Later werd hij gebruikt voor de opslag van banden.
In 1954 komt deze Lincoln Coupé met schade achter onze Chevrolet takelwagen de Spoorstraat in. Cees wist zich later nog te herinneren dat de Lincoln in de schade is verkocht aan een autobedrijf in Noord-Holland.
Een schitterende Dodge cabriolet uit de jaren '50 met de kap open voor ons pand. Hetzelfde pand, dezelfde periode, maar nu een mooie Austin Healey.
Bean Sing uit Bombay kocht bij ons onderdelen van Dodge. Trailers vol met cardans, versnellingsbakken en motoren werden aan hem verkocht.
1953. Jelle Urk was vertegenwoordiger bij Opel dealer Bakkenes alhier. Hij staat voor ons pand bij een Fiat Topolino Giardiniera, de eerste auto die we van Bakkenes hebben gekocht. In die jaren kochten wij elke auto die bij hen werd ingeruild.
In het midden onze GMC kraanwagen, rechts een Ford F1 bestelwagen, destijds onze eigen bestelauto. De Ford 1 bestelwagen was van ongeveer het bouwjaar 1953. Let op de mooie krulletters en het telefoonnummer 3318. Nu, vele jaren later, is het 5213318.
Op deze foto's is een aantal blauwe Volkswagens Transporter te zien. Deze waren afkomstig van de KLM en hadden uitsluitend op de luchthaven dienst gedaan. Deze kochten wij via een ander contact en ook hier hebben wij er veel van gehad. Rondom hadden de auto's wel beschadigingen, maar vaak met weinig kilometers en voorzien van nieuwe banden. Want bezuinigd werd er destijds niet. De Toyota Landcruiser was van Rijkswaterstaat afkomstig. Op oudjaarsdag werd hij verkocht aan een Hollander uit de USA. Hij was bij zijn moeder in Nederland op bezoek en nam de Toyota mee terug naar huis.
Bert en Cor op het hek voor het ouderlijk huis in 1968. Op de achtergrond enkele Magirus-Deuz trucks afkomstig van Stigter in Ammerstol. Deze waren gekocht via Magirus-Deutz dealer De Spaanse Polder te Schiedam. Een paar jaar later is het bedrijf gestopt en hebben wij het complete, bijna nieuwe wagenpark gekocht, samen met de werkplaatsinventaris. 5 Magirus-Deutz, een Bedford met kipper en kraan, een Nooteboom dieplader aanhanger en 2 Volkswagens Transporter T2 personenbusjes.
Hier zien we Steven Pas voor een GMC staan. Steven is in 1964 bij ons in dienst gekomen en begonnen als chauffeur, rijdend voor de Franse pijpleidingmaatschappij Socea. Steven zou in eerste instantie tijdelijk in dienst komen. Hij had geleerd om kuikens te seksen en zou hier zijn beroep van maken en zou ter overbrugging een paar maanden bij ons komen werken. Hij is nooit meer weggegaan. Later is Steven in de werkplaats terechtgekomen en heeft hier gewerkt tot 1999. Ook daarna hebben we nog jaren een beroep op hem mogen doen. Deze foto's zijn gemaakt in 1966 Barendrecht. De Socea had een grote klus aangenomen en huurde ons in. Onder de snelweg moest een pijpleiding aangelegd worden. Ook chauffeur Willem Holtrigter werd ingezet op een REO. Hij vervoerde gasflessen. Het was een grote klus en de chauffeurs verbleven maandenlang doordeweeks in een pension in Made en kwamen in de weekenden thuis.
Deze Nissan Urvan is aangekocht in 1994 en in 2005 vervangen door een Opel Astra. De Nissan kunt u in Sierra Leone tegenkomen, met de reclame er nog op!
Na enkele jaren met een Mercedes-Benz 609 te hebben gereden, is in 1996 deze Iveco in gebruik genomen. Jong gebruikt gekocht als chassis, hebben wij de opbouw en auto ambulance nieuw besteld bij Witteveen auto ambulances te Raalte.
In 1992 vertrok deze Mercedes-Benz 307D naar Marokko. Veel van deze busjes zijn die kant opgegaan, totdat de invoerrechten te hoog werden. Bij een aanschafprijs van 10.000 gulden waren invoerrechten van 13.000 gulden geen uitzondering. De gele Toyota Hiace was destijds de eerste die we aankochten van het nieuwe model. De rode Fiat Ducato verkochten we aan een vrachtwagenchauffeur, die hem ging ombouwen naar een camper. De gele Ford Transit is verkocht naar Suriname. Anno nu zien we twee oude modellen Volkswagen LT naast elkaar staan. In 1992 spraken we van een oud en een nieuw model. De witte met de rechthoekige koplampen was het nieuwe model. Een Mitsubishi L300 uit 1988 en een Volkswagen Transporter 2.0 benzine. Beide zo goed als nieuw. In 1994 is dit drietal gefotografeerd. Links een Volkswagen Transporter uit 1986, verkocht in Apeldoorn. De Toyota Hi-Lux in het midden is uit 1989 en de Toyota Corolla uit 1986. Beide zijn vertrokken naar Griekenland.
Eind jaren '80. Voor die tijd was dit een bijzonder luxe Volkswagen T3 Transporter. Met metallic lak en van binnen mooi uitgevoerd.
Eind jaren '80 verkochten we een partij aan deze twee heren. Afkomstig uit Ierland gingen zij hun geluk beproeven in Portugal. Ze gingen een autohandel opstarten en begonnen met deze auto's.
Het is 1976 en hier staat Cor bovenop Een Magirus Deutz 156, afkomstig uit een partij van de Firma Tichelaar uit Winschoten. Aangekocht bij de Groningse Magirus dealer W.E.B. Het huis rechts op de achtergrond wordt hier gesloopt om het terrein voor de handelsvoorraad uit te breiden. Het huis links is een jaar later ook gesloopt. Hier is het dus een jaar later en wordt en wordt een begin gemaakt met de sloop van het oude woonhuis. Hier is ook een serie DAF's te zien, afkomstig van Mourik. Verder de Opel Commodore, die nog steeds in ons bezit is, maar nu in de kleur blauw. En op de voorgrond de Ford Capri van Steven, waarmee hij 17 jaar heeft gereden! Hier wordt één van de terreinen uitgebreid door broer Cor met een O&K graafmachine. Toen Cor 8 jaar oud was, reed hij op het terrein al met alles wat rijden kon. Hoezo met de paplepel ingegoten? De beide broers stonden erbij en keken ernaar. Ook de Caterpiller op de achtergrond werd ingezet. Alles in de kleur geel, afkomstig van Mourik uit Groot-Ammers.
Jaren '80. In de oranje kleur gespoten is deze Henschel klaar voor vertrek naar Van Panhuis i Hierden, jarenlang een goede klant van ons.
De 45-PB-00 een van de eerste Volkswagen Transporters T3 voorzien van een luchtgekoelde 1600 motor. Die trokken nog geen vette worst van een porseleinen bord. De bus was van 1979 en de foto moet 2e helft jaren 80 zijn gemaakt. Mijn vader Cees poseert naast de bus die bij ons een tijdje dienst heeft gedaan als serviceauto. Hij kocht hem van de buren verderop, witgoedzaak Wascombi, die in de straat hun magazijn hadden.
Ik heb er ook nog een blauwe maandag mee gereden omdat mijn Nissan Cherry toen schade heeft gehad. Ik kan mij nog herinneren dat ik er gas mee ging tanken en dat er zoveel gas inging dat ik de pompbediende onder de bus ging kijken of ergens een lek zat. Het was niet alleen een hele grote tank, maar de 80% vulling werkte ook niet. Hier zien we Cees voor een serie gele pickups van Rijkswaterstaat staan. Via een tip kwamen we in contact met een dealer en zo zijn er vanaf 1985 jarenlang grote partijen bij ons terechtgekomen.
1987. Cees staat voor de Volkswagen Transporter met het kenteken KH-66-PP. Geleverd aan de plaatselijke taxi-ondernemer Klaas Blom en gespoten in de rode kleur van zijn bedrijf. De taxi's zijn afleveringsklaar met reclame en taxi-aanpassingen.
|
Index
Alles
|