© www.automuseumpje.nl 2024
Scroll naar beneden voor meer berichten. Onderaan de pagina kunt u verder of terug met <<vorige of >>volgende. Zoeken kan in de Index of via de zoekbalk.
Pa had destijds altijd zijn spotlight en het frame met schildjes op zijn auto’s. En ook die zijn bewaard gebleven, zelfs een nieuwe spotlight in de doos voor reserve. Mijn vader Cees (rechts) bij of beter gezegd op zijn Opel Kapitän begin vijftiger jaren. De andere twee heren waren vrienden. Geen idee wie de middelste was, maar de linker is Gijs van Butzelaar en die is inmiddels 88 jaar. De foto is gemaakt op het Stationsplein in Apeldoorn voor garagebedrijf Van Butzelaar. Dit was onmiskenbaar zijn auto. M2960 was zijn provinciale nummer, waarbij de M voor Gelderland stond. Ik heb zijn nummerbord nog op kantoor hangen.
0 Opmerkingen
Toyota Starlet 1.3 Commercial bestel uit 1991. Nieuw gekocht door Waterleidingmaatschappij Midden Nederland ofwel WMN Utrecht. Dit staat in het onderhoudsboekje, dus dat was makkelijk te achterhalen. Er lag ook een oude groene kaart in het dashboardkastje. Ik had al vaker geprobeerd om contact te krijgen maar eergisteren had ik geluk. Dat zowel de 2e als de 3e eigenaar er 9 jaar mee hadden gereden wist ik al, want die informatie kun je heel eenvoudig online terugvinden.
Een vriendelijke dame vertelde dat zij deze destijds van hun (schoon)vader hadden overgenomen en weggedaan vanwege de kosten die eraan zaten te komen.. En dat is altijd leuk om te weten, en uiteraard dat er opnieuw contact is met de 'laatste' eigenaar, zoals ik dat nu bij nagenoeg al mijn auto’s heb. Ze volgen de Facebookpagina nu. En bij stom toeval is eigenaar van één van de andere 3 à 4 Starlets die nog geregistreerd staan op grijs kenteken ook een volger. Klein wereldje. Overigens heb ik de auto weer bij een ander gekocht in 2018 die hem had ingeruild op een Chevrolet Caprice en deze te koop had gezet op Marktplaats en heb gelijk toegehapt. Een week daarvoor had iemand anders hem kort te koop staan op Facebook en ik dacht achteraf "had ik moeten doen". Voordat ik hem kocht is hij in een half jaar tijd een keer of drie van eigenaar gewisseld, gelukkig niet bij iemand die ze sloopt voor de onderdelen. Voorlopig alleen onderdelen sprokkelen, eerst moet de rest klaar zijn. Pa zijn '78-er Caprice Classic Landau Coupe. In ons bezit sinds 1979. Zelfs in de US is deze uitvoering met grote gebogen achterruit dusdanig zeldzaam (productie '77 t/m '79) dat ik op een Amerikaanse Facebookgroep en op YouTube standaard de vraag krijg of deze te koop is. Het antwoord is steevast "Neen".
Mijn vader was een klein mannetje en blind aan 1 oog. Maar met dit stuk metaal van 5.39 meter kon hij lezen en schrijven. Pa was een fijne en hele rustige chauffeur. |
Index
Alles
Archief
November 2024
|