© www.automuseumpje.nl 2024
Scroll naar beneden voor meer berichten. Onderaan de pagina kunt u verder of terug met <<vorige of >>volgende. Zoeken kan in de Index of via de zoekbalk.
Behalve technisch klaar is er verder nog weinig gebeurd aan de Cinquecento. Een keer meegenomen met een oldtimerrit en voor morgen een afspraak gemaakt voor uitlijnen want ik vind dat hij lekkerder kan sturen. De eerste 800 kilometer heb ik er nu ongeveer mee gereden, want daar zijn ze uiteindelijk voor gemaakt. Rijden met deze Fiat doet me het gevoel geven wat ik had in mijn eerste autootje, een Fiat 127 Het enige wat ik er de laatste tijd aan heb gedaan is onder de motorkap flink schoongemaakt, want dat was geen overbodige luxe en ziet er weer spic en span uit!
0 Opmerkingen
Binnenkort de Starlet P9 weer naar de APK en dan in de schorsing. Ik heb er een paar maanden heerlijk van genoten zowel met evenementen als dagelijks vervoer.
De Astra serviceauto is inmiddels ook alweer 18 jaar in dienst en zal als het aan mij ligt dienst doen tot januari 2025. Als dank dat ons bedrijf dan precies 100 jaar bestaat, heeft de gemeente Apeldoorn bedacht om ons op dat moment precies in de zero emissie zone te zetten, erg handig als je handel bedrijfswagens is waar nog geen 1% van het landelijke wagenpark hieraan voldoet. Overigens van de gemeente nog geen bericht ontvangen maar van de RDW. Vervang uw Opel Astra en Iveco autotransporter tijdig! De Iveco staat al in de verzameling en de Astra zal dan ook worden toegevoegd, ik tel hem al tot de verzameling.
Het oude gedeelte van ons bedrijf kocht mijn opa in 1932 op een veiling voor 5600 gulden, inclusief koetsierswoning waar ik geboren ben en mijn vader als 1 jarig ventje met opa en oma kwam wonen. Heilige grond dus. Tussen 1912 en 1932 stonden hier de koetsen en paarden van de directie van naastgelegen Nettenfabriek Anza. Een monument op zichzelf en volkomen terecht staat deze op een lijst van beschermde gezichtsbepalende gebouwen. Boven was de hooizolder dus vandaar de openslaande deuren. En binnen is het oude kantoor van opa en mijn vader nog steeds intact. Deze wordt ligt aangepast om mijn miniaturen te stallen. Weer eens wat anders dan een vitrine. Ik zal tzt eens wat foto’s van het kantoor maken Vandaag op de kop af 10 jaar geleden dat ik de '58-er Kever op mocht halen bij mijn accountant die is gaan emigreren. Hij wou dat de auto goed terecht kwam en ik hoefde er niks voor te betalen, hij had hem 50 jaar in zijn familie gehad.
Wat vaker filmpjes maken en monteren is vooral een kwestie van de juiste spullen hebben. Als verlaat verjaardagskado van mijn grote broer Bert kreeg ik een tripod/selfiestick. Hierin verwerkt zit een afstandsbediening waar ik geen verwachtingen van had maar warempel, het werkt perfect en dat is dan weer mooi meegenomen. Met de Scorpio ben ik woensdag naar Neede geweest voor een avondrit. Afgelopen zondag met de Cinquecento naar Wijchen geweest. De Starlet staat voor morgen klaar voor een rit in de Betuwe en zondag met de Polo naar Heino, nee niet die zanger! Met de Polo ben ik in maart naar een evenement geweest en die heeft verder het hele seizoen stilgestaan. Twee keer starten en hij liep! Druk als een klein baasje maar een welkome afleiding.
Voor de reclamecampagne voor Wolky verhuurde ik eind 2016 de Jeep voor 2 uur. Ik moest dan wel naar Nuenen rijden maar hij kon zo op de truck. Mooie ervaring om mee te maken en ik hield er een mooie foto’s aan over. En nee ik maakte geen deel uit van de campagne!
2006 was het jaar dat ik deze Opel Astra G Bestel kocht bij de Opeldealer in Schiedam. Toen slechts 4 jaar jong maar wel 276.000 kilometer, wat je er niet aan afzag. Die kilometerstand staat er nu 17 jaar later nog steeds op want van de verkoop is helemaal niets maar dan ook niets terecht gekomen, terwijl de auto toen in staat van nieuw was. Soms gebeurt dat gewoon. Jarenlang heet hij achterop het veld gestaan toen ik hem uit de verkoop had gehaald. Vorig jaar voor oud vuil tevoorschijn getoverd en weer fris gemaakt. Wonder boven wonder is het nog steeds een auto in staat van nieuw en roestvrij op 2 kleine puntjes na. Maar dat was met een schroevendraaier, stukje schuurpapier en de pot gemiddeld wit snel verholpen. Het is nu een bestelauto die zeker niet in de verzameling mag ontbreken en waar ik enorm van geniet.
Ik kocht de Polo Steilheck in 2016 en de restauratie duurde 2 jaar. Een van de dingen waar ik gelijk gecharmeerd van was bij de Polo is dat heerlijke oubollige blauwe interieur. Weliswaar heb ik deze compleet opnieuw laten stofferen maar de basis was onverprutst, dat gold voor de hele auto!
Ten tijde van de Volkswagen Transporter T3 hadden we deze een enkele keer met stoffen bekleding in de verkoop en die was identiek aan de stof uit de Polo, alleen in de T3 was het meestal bruin. We hebben er letterlijk honderden van verkocht en daarmee is de Volkswagen Transporter T4 bij ons het meest verkochte model en generatie bestelauto. Logisch dus dat er een een plekje heeft gevonden in de verzameling. Deze kocht ik in 2008 in en is door de crisisjaren en mijn gezondheid in de loods terecht gekomen om al die jaren stof te happen. Vorig jaar heb ik hem gepoetst in de hoek gezet en daar staat hij prima naar mijn zin.
|
Index
Alles
Archief
December 2024
|