© www.automuseumpje.nl 2024
Scroll naar beneden voor meer berichten. Onderaan de pagina kunt u verder of terug met <<vorige of >>volgende. Zoeken kan in de Index of via de zoekbalk.
De Fiat Cinquecento was weer APK gekeurd voor een jaar. Verder heb ik er nog niet heel veel mee gereden maar daar ga ik nu aan beginnen. Hij remde niet lekker en er was een veer gebroken. Ooit hebben we hier intern afgesproken om de klanten tevreden te houden dat ik er met de poten vanaf zou blijven, dus dat doe ik zeker op mijn eigen auto's.
0 Opmerkingen
Autoweek heeft een rubriek liefhebber gezocht. En laat ik daar nou vanmorgen een Opel Astra station op zien staan van januari 1994 met slechts 42.712 kilometer en van de eerste eigenaar. Afijn, kijk het filmpje maar dan vertel ik je het verhaal wel. Afgelopen weekend druk bezig geweest met het aan de kant maken van de werkbank in de poetshoek, die stond van voor tot achteren ramvol met van alles en nog wat. Veel is rechtstreeks in de oudijzerbak of vuilcontainer beland. Eén dezer dagen ga ik de Cinquecento, Scorpio en Starlet Blue schorsen en uit de verzekering halen. De Cinquecento is de laatste tijd verder niks meer mee gedaan behalve rijden om dezelfde reden dat grote schoonmaak van de garage nu erg noodzakelijk was. Het ontbrak me gewoon aan de nodige energie en van alles aan mijn hoofd. Zoals hij nu staat kan deze prachtig overwinteren en houd ik nog steeds een plek vrij om een auto schoon te maken of poetsen voor de werkbank. Als ik dan vanmiddag de garage binnenkom en het najaarszonnetje schijnt zo naar binnen, ja daar kan ik enorm van genieten. Voor het idee heb ik even auto’s op de plek gezet. Precies wat ik ervan had verwacht.
Het begon eigenlijk met de velgen laten stralen en coaten van de 5 bestel. Het resultaat was bedroevend en ze liggen hier nog in een hoekje van de werkplaats. Ik was bij Steven, onze oud monteur van 1964 tot 2016, en bekeek de velgen onder zijn Renault of dat wat was en ik vroeg hem ernaar.
Je mag het hele ding wel hebben! Ja en dat laat ik mij natuurlijk geen twee keer zeggen en dus haalden we hem afgelopen april bij de deur. Eén van de redenen dat ik een paar dagen geleden gelegenheid had om de Dodge kraanwagen op de foto te zetten was omdat deze er een tijdje terug pal naast was gezet. De auto staat nu weer binnen in de garage en dat is beter. Dan houd ik er wat meer zicht op, loop er eens omheen en kijk rustig wat ik eventueel aan onderdelen nodig zal hebben. Ja het was voor mij al snel duidelijk dat ik deze niet voor de onderdelen ga slachten, daar is de 4/5 deurs te zeldzaam voor geworden. Maar een flinke uitdaging gaat dit zeker worden, ook dat zal goed gaan komen zolang ik geen haast heb. Ik heb er een filmpje van gemaakt en daar ging maandag iets verkeerd met uploaden, die houden jullie later van mij tegoed Dit is ook een van de redenen dat ik nu bezig ben om de werkplaats aan de kant te maken. Nog een andere reden is dat er binnenkort weer twee auto’s worden gedoneerd en ook die wil ik niet naar achteren schuiven uit het zicht, dat verdienen de auto’s niet en zeker de vorige eigenaren niet! Wordt vervolgd dus…. Vanmiddag stond de '63- er Dodge D500 kraanwagen mooi vrij voor een aantal foto’s en dat gebeurt zelden. Hoe lang deze er precies staat weet niemand, maar 55 jaar is zeker. De Holmes wrecker kraan hebben we in eigen beheer gemonteerd en zou onze afsleepwagen worden. Sinds 1997 staat hij in onze loods en daar staat ie mooi. Dit is een 11 tons truck met 4.1 liter 6 cilinder in lijn benzinemotor dus groter dan je in eerste instantie zou verwachten. Mooi hè?
Voor en na! Het enige wat ik mij eigen heb gemaakt is zijn de kleuren van de striping en velgen. Verder zo authentiek mogelijk. Volgend jaar is deze Polo steilheck 40 jaar oud.
|
Index
Alles
Archief
November 2024
|