© www.automuseumpje.nl 2024
Scroll naar beneden voor meer berichten. Onderaan de pagina kunt u verder of terug met <<vorige of >>volgende. Zoeken kan in de Index of via de zoekbalk.
Geel is echt mijn lievelingskleur. Ik ben opgegroeid met gele bestelauto’s en trucks om de deur, sterker nog ik ben met deze besteleend opgegroeid want die hebben wij al 55 jaar. Als jochie mocht ik altijd al mee naar de Voorstraat 67 in Groot Ammers, Mourik inderdaad. Daar werd alles geel geschilderd of gespoten, tot de kruiwagens en fietsen aan toe. En daar zal zeker mijn voorliefde voor geel aan bij hebben gedragen want dat is indrukwekkend als klein ventje. Voor de handel was het trouwens een rotkleur en dan ging ik wel eens de mist in, ik vond het prachtig en de koper haakte af!
Deze foto is genomen tijdens de Betuwse Fruitrally op een mooie zonnige dag. Gezellig samen met tante Tonny toeren tijdens een van de vele oldtimerdagen die ik graag doe. Mooier word het niet.
0 Opmerkingen
Je hebt van die termen die te pas en te onpas worden gebruikt. 'Barnfind' is daar een goed voorbeeld van! Deze Transporter 2.4D is uit maart 1994 en dus 30 jaar oud. Een jaar of 18-19 is hij bij ons en staat niet in de weg. Het is een originele Syncro, dus 4x4. We kochten hem in 2005 van VW dealer Century in Groningen en verkochten deze aan een hovenier in Brabant. Het huis van de versnellings- tussenbak ging kapot en we ruilden hem weer in ergens 2006. Hij ging in de opslag in de Nettenfabriek waar we destijds een hal huurden en daar werden uit 37 bestelauto’s de sleutels gestolen. Het nieuwe slot ligt al jaren op de bijrijdersbank. Inmiddels staat hij al een jaar of 9 droog onder de romneyloods bij ons achter op het terrein. Alle onderdelen liggen er om om te bouwen naar voorwiel aandrijving maar origineel houden is veel mooier. Hoe het ook zij, hij heeft vandaag een paar meter gemaakt omdat we achterin de loods moesten zijn.
Een Starlet P8 is op zichzelf niet heel uniek en zeker niet als er behoorlijk werk aan zit, want dan kun je net zo goed gelijk een hele nette kopen. Het punt is alleen dat je in deze uitvoering nergens meer een nette gaat vinden! Op grijs kenteken staan er volgens mij nog maar 2 geregistreerd en ik zie daar het bijzondere van in. Opgegroeid met bedrijfswagens om de deur en ze zelf bijna 40 jaar gekocht en verkocht zal ik er altijd een zwak voor houden. Ik kocht hem 6 jaar terug ongezien op marktplaats in Enschede en de beste man vertelde keurig netjes dat de dorpel afkeur was en de veerpoten op waren. Afgelopen winter het laswerk laten doen nadat vriend Iwan een nette dorpel had geregeld. De nieuwe veerpoten liggen al geruime tijd klaar inclusief nieuwe veren en veerschotels maar dat komt later. Het interieur is twee jaar geleden aan bod gekomen samen met de velgen stralen en coaten. Iedere keer iets! Als je er liefhebberij in hebt dan moet je niet kijken wat iets waard is, maar wat het jou waard is.
Over de Cinquecento had ik al even niets geschreven. Inmiddels is deze van binnen naar mijn zin. De chauffeursstoel was slecht en stof is hier niet meer nieuw voor te vinden. Zoek je een andere stoel op de sloop dan zit je met hetzelfde probleem en dan moet je nog steeds geluk hebben dat het ook de blauwe stof is. Ik vond er eindelijk een op de sloop maar die had pal in de zon gestaan en de voorstoelen waren uitgebleekt en vergaan na al die jaren. Maar de achterbank was nog netjes wat meestal het geval is, ook had deze letterlijk in de schaduw gestaan van de voorstoelen. Ik heb deze meegenomen en opgeofferd om de chauffeursstoel te redden. Slechts een naadje in de wang is extra gemaakt en ik ben tevreden. Van de vloermat was het hakstuk naar de gallemiezen, uit een andere Fiat een matje meegenomen. Probleem opgelost! Oh nee wacht effe, dit matje is zwart en de originele is meer antraciet met een werkje erin. Hakstuk dan maar op de oude gestikt en klaar. En met de Y10 binnenkort maar eens plannen maken want ook die is veel te leuk om in een hoekje te laten staan, en zo blijven we bezig.
Barry van Bandencentrum Apeldoorn is een oud medewerker van ons. Hij kwam als 18 jarig ventje in 1998 bij ons als poetser in dienst en heeft tot 2008 diverse werkzaamheden verricht, maar meestal vliegende keep! Barry beschouw ik als een van mijn beste vrienden, man heeft een hart van goud en staat voor iedereen klaar. Hij doneerde mij nieuwe Kumho banden voor de Renault 5 bestel. Voor dezelfde Renault kreeg ik van Marcel Falk van Falk service een nieuwe ruit inclusief rubber gedoneerd. Marcel is een van de weinigen in Nederland die ruiten kan renoveren. Heb je krassen van bijvoorbeeld je ruitenwissers dan weet hij hier raad mee. Ik had in het verleden een keer wat voor hem gedaan en dat was hij niet vergeten. En dan hebben we vriend Iwan weer! Iwan wist op de sloop in Roosendaal een mooi klokgaaf spatbord te scoren. Deze komt waarschijnlijk ook op de bestel en dan kan de andere op de 5 deurs van Steven. Iwan heeft vaker mooie onderdelen voor mij geregeld waar ik altijd blij mee ben.
Heren bedankt! Toen ik afgelopen januari in Leiden was om de Nissan Sunny te kopen dacht ik: het komt mij hier toch erg bekend voor in deze wijk. Volgens mij heb ik hier 7 jaar geleden ook de Starlet weggehaald. De week erop toen we de Sunny op gingen halen tikte ik dat adres in terwijl ik naast de Nissan stond. Het bleek 2 straten verderop te zijn op een afstand van slechts 400 meter. Nu staan ze nog geen meter van elkaar af. Wellicht zijn ze elkaar vaker gepasseerd, kunnen ze bijpraten!
De Commodore mag op Hemelvaartsdag weer mee naar Aalten en de Kever heeft inmiddels zijn eerste rit van dit seizoen achter de rug. De Kever heeft een maand gelogeerd bij vriend Bert en die heeft hem van voor tot achter goed nagelopen. Ik was het vertrouwen een beetje kwijt en daardoor nauwelijks mee gereden de laatste twee jaar. Bezig blijven met leuke dingen doen en genieten!
|
Index
Alles
Archief
Juli 2024
|